ja ik heb nieuws - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van irma sluis - WaarBenJij.nu ja ik heb nieuws - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van irma sluis - WaarBenJij.nu

ja ik heb nieuws

Door: irmavandesluis

Blijf op de hoogte en volg irma

02 Oktober 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

hallo allemaal,
Als eerste, het is erg leuk om berichtjes van jullie te ontvangen en JA IK HEB NIEUWS!
De busreis naar poipet viel erg mee we zaten met 12 man in zo,n mini fan best confortabel. 7 km voor de grens wordt er gestopt voor de lunch en hier begint het geronsel ze willen daar wel je visum in order maken want het is zo,n gedoe aan de grens en ik zou worden afgezet! en waarom ik niet doorging: naar Siem Reap aan de andere kant van de grens is helemaal geen vervoer aanwezig? Ze proberen je over te halen.

Ik heb dit niet gedaan en ben bij mijn eigen plan gebleven had mij al ingesteld op een aantal uren aan de grens maar niets is minder waar in een uurtje tijd had ik al mijn stempels en formulieren en vrolijk fluitend stap ik de grens over cambodia here y come!

Poipet is een raar dorp 1 grote straat met aan weers kanten winkeltjes,en een aantal hotelletjes/guesthouse,ben hier nu twee dagen en heb nog geen toerist kunnen ontdekken.Ze beginnen mij hier al aardig te herkennen en zijn erg vriendelijk. gisteren direct op zoek gegaan naar een motortje/scootertje ( ze rijden hier allemaal op van die 120cc dingetjes) In mijn guesthoushe (5 euries) zeggen ze al direct dat dit weer niet mogelijk is alleen in phon phen en omgeving. Ik ben toen maar de straat op gelopen en heb de hele middag mensen aangesproken, Bijna niemand spreekt hier Engels en als ze het al doen moet je bij de jongere zijn, deze heb ik dus maar belaagd.

Een man die langs de kant van de weg sleutels bijmaakt heeft er wel eentje voor mij,maar naar een lang verhaal over een broer van een broer van een broer geloof ik er geen snars meer van.

Ze hebben hier veel taxi scootertjes rijden en ik vindt ereen die Engels spreekt bij hem ben ik achterop gesprongen en zijn elke winkel die ook maar iets met motoren te maken heeft afgegaan eindelijk vinden we een gezinnetje: ze hebben een winkeltje met mobiele telefoons, scooters en oma verkoopt haar eten in een kraampje ervoor.Twee uur heb ik daar gezeten om te onderhandelen ze willen mijn paspoort,ik begrijp dit best maar ik geef hem niet af!ook vragen ze best veel geld als onderpand.Ondertussen ben ik aardig gesloopt en besluit hier een nachtje over te slapen.

Vandaag weer terug gegaan, en naar nog eens twee uur zijn we eruit! Zei krijgen een kopie van mijn paspoort, voor elke dag dat ik weg ben krijgen zei 10 dollar(vindt ik redelijk) en verder heb ik een aardig bedrag als onderpand gegeven (soms moet je de gok ook durfen wagen!)

Eindelijk ik heb er dus 1 maar dit is nog niet alles ik heb een helm gekocht een lachetje hier in azie Zo klein ze hier ook mogen zijn ze hebben allemaal een grote kop!Ik val dus in de kinder maten (helmen) en rij nu voor schut met een rode helm vol met stripfiguurtjes!(kosten naar afdingen 6 euries)

Verder heb ik nu al een hekel aan mijn rugzak! hier moest ik ook wat mee dus op de markt een nieuwe kleine rugzak gekocht hier gaat in:1 onderbroek,2 broeken 4 shirt mijn kabeltjes, toilettas en thats it! De rest van mijn rugzak mag ik hier laten staan tot ik terug kom (wederom in goed vertrouwen) zo niet ben ik van dat probleem gelijk af! Hij is mij nog te groot en te onhandig (13,7 kilo) max wil ik niet meer hebben dan 7.

Morgen vertrek ik naar Battabang zo,n 130 km rijden. zo bij zo is het heerlijk weer in azie rondt te lopen de geuren,kleuren de tot nu toe bijna allemaal lieve mensen, het eten het weer ongeveer 34 graden en het water loopt mij langs het gezicht heerlijk!

De hele dag maak je keuzes,hierbij moet je vooral van je instinkt uitgaan vaak klopt de info die je krijgt niet zowel van de mensen,boeken of internet Je bent dus altijd op je hoede en alles kost veel tijd en geduld. tijd ja dat heb ik,geduld ik ga het hier zeker leren!

De volgende keer zal ik er een paar foto,s bij doen maar nu ga ik eerst een paar dagen lekker rijden.

xxx irma

  • 02 Oktober 2011 - 08:31

    Lydia :

    Haa bellisima,

    Wat goed van je!!! Standvastig blijven lijkt me toch moeilijker als je niet weet wat er komen gaat. Maar JIJ kunt het!
    Ben benieuwd hoe je verder gaat reizen en/of met welk vervoermiddel.
    Hier is er niks nieuws behalve dat we
    gebarbecued hebben omdat we een warmte record hebben op 1 én 2 oktober. Verder hebben ze een relschopper op een billboard gezet en die wist geen raad om zich bij de politie te melden, haha. Hoop snel weer iets van je te horen. ZE hebben daar blijkbaar wel internet...
    Je schoonzusje XXX

  • 02 Oktober 2011 - 19:45

    Carolien :

    Hoi lieve Irma, Wat geweldig dat we jou zo op deze manier kunnen volgen en wat spannend allemaal, ik kijk er naar uit hoor om je verder te volgen Mijn bewondering is groot voor je hoor, hoe je dat allemaal maar even doet en hoe wauw wat een belevenis, geniet er lekker van dit is je kans, dit is wat je altijd al heb gewild, go for it girl!!!!!
    Ik heb je erg gemist tijdens het etentje met de meiden een paar weken geleden en de rest ook, ik hoop dat je er ooit een volgende keer wel bij aanwezig zult zijn, het is zo super gezellig en vertrouwd, ook al zijn we allemaal natuurlijk onze eigen weg gegaan.
    Hier gaat alles verder goed, het is hier voor de tijd van het jaar uitzonderlijk mooi weer 24 graden op 2 oktober, de barbeques branden allemaal nog volop, en wij zitten net middenin het feestgedruis van Donna dr verjaardag, nu nog morgen trakteren en nog haar kinderfeestje en dan zit het er weer op pffffft.
    Lieve Irma van uit een ongewoon zomers nederland:

    een lieve groet:

    Carolien, Caryl en Donna



    Nou Irm, ik denk aan je

  • 03 Oktober 2011 - 10:21

    Ellen:

    Hee zussie,
    Het gaat weer monster met je, vind het erg leuk te horen hoe jij dingen aanpak.verder ben je weer echt op je plekje haha. zoals je hieronder kunt lezen is het weer bij ons ook super,dus op dat vlak hoef ik niet jaloers te zijn. Voor de rest denk ik vaak aan je, en kijk ik zeker naar je verslag uit. dikke xxxxx

  • 03 Oktober 2011 - 22:12

    Monique:

    lieverd...wat leuk om je al te lezen, goed bezig..binnenkort meer verslag...have fun meid xx

  • 04 Oktober 2011 - 10:49

    Pa En Ma Vd Sluis:

    Het is leuk dat we doorlopend wat van je horen.Ook wij proberen zo mee te leven en af en toe een mailtje te versturen.Wij waren ook erg blij met je telefoontje.
    Dikke kus en let op je zelf.
    pap en mam

  • 20 Oktober 2011 - 19:31

    Pa V D Sluis:

    hallo irma met ons is alles goed
    eeven kijken of het mij nog luk
    ellen en ik hebben niets nieuw kun
    nen vinden eet je goed ik heb net
    eiop zonder kuiken ha ha ha
    moeders is goed yan pas
    veel x x x van PA en MA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

irma

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 45462

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 11 Maart 2015

De bosbewoners gaan op pad!

27 September 2011 - 28 Maart 2012

een half jaartje lekker niets moeten!

Landen bezocht: