Bergen,veel bochten,langnekken en veel meer. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van irma sluis - WaarBenJij.nu Bergen,veel bochten,langnekken en veel meer. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van irma sluis - WaarBenJij.nu

Bergen,veel bochten,langnekken en veel meer.

Door: irmavandesluis

Blijf op de hoogte en volg irma

24 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Hoi Allemaal.
Als eerste: pa nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag als ik weer thuis ben zullen we samen hierop nog wel een jonge jenever pakken om het als nog te vieren!

Er is weer veel gebeurd en te vertellen nadat ik de motor een middagje heb uitgeprobeerd in de omgeving van Chiang Mai wordt het tijd deze stad gedag te zeggen. Dus ik de volgende morgen vroeg op en wat denken jullie? REGEN! wat een elendig begin van deze dag naar een paar uur wachten besluit ik maar weer een regenjas te kopen om toch veelste laat te vertrekken. Mijn doel van deze dag was om te rijden naar Mae Hong Son dit via het Doi Inthanon NP.nou dit heb ik geweten wat een ellende: de weg zo steil omhoog dat ik er bang van wordt ik moet een berg over op een hoogte van 2565 meter! hier is het zo koud, en rijden doe ik door dikke mist. Van de auto,s die ik tegen kom krijg ik een duim omhoog maar ik denk ruilen! hier is geen bal aan. De wegenmap die ik van thuis heb meegenomen is slecht de helft van de kleine weggetjes staan er niet op en alles hier is in het Thais (kom ik dus ook niet ver mee) Zo rondt vier uur heb ik het helemaal gehad en zit er flink door heen jeetje wat heb ik mij vergist in de afstand! nergens om mij heen ook maar iets van bewoonde wereld en ik baal stevig. Maar dan zoals altijd krijg ik een klein restaurantje in het verzier ( sommige mensen hebben ook altijd geluk) koffie tijd, en even rustig nadenken. Ik moet benzine zien te scooren want de laatste kilometers rijd ik al in het rood.Met mijn woordenboek vraag ik om een hotel in de buurd? ja hoor zo,n 2 km verder is ereen en hoe zit het met benzine? op 500 meter afstand kan ik benzine krijgen. Ik geniet verder van mijn koffie en weet probleem opgelost en belangrijker het einde van deze vermoeiende dag is in zicht.De jongen tekend voor mij nog even de weg uit op een stukje papier. Het hotel is een bergresort compleet met zwembad! ik neem een warme douche en naar een welverdiend biertje met prachtig uitzicht besluit ik hier nog een dag te blijfen om weer een beetje op adem te komen.

In het resort is een betere map van deze omgeving te koop die van thuis beland in de prullebak. Ik heb mij eigen voorgenomen geen doelen meer voor de dagen te stellen vanaf nu zie ik wel waar ik kom dit geeft rust en zo vertrek ik weer richting Mae Hong Son. binnendoor met goeie map geniet ik enorm van de mooie natuur en uitzichten. verkeer is er bijna niet lopende mensen kom ik wel tegen met enorme kapmessen op hun rug maar ze zwaaien allemaal en zijn vriendelijk.

In Mae hong Son bezoek ik de langnekken ( karen stam vluchtelingen vanuit Burma) deze groep mensen hebben geen Thaise status en wonen gezamelijk in een dorp. hun geld verdienen ze door een kijkje in hun leven te geven aan de toeristen ( je betaald entree wat tengoede komt aan de mensen) Het voelt als aapjes kijken en ben er nog niet uit wat ik ervan vind! het heeft wel indruk op mij gemaakt.
In het Noorden leven veel vluchtelingen en verschillende stammen tot chinezen toe! inmiddels ben ik ze allemaal al wel een keer onderweg tegen gekomen.

Op de weg van Mae Hong Son naar Pai maak ik een omweg naar het plaatsje Mae Lana. Deze tip kreeg ik van een Amerikaan in Goa. En ja dit was een goeie tip naar een aantal km offroad beland je in een film decor dat zo,n dorpje nog bestaat geweldig.leuke huisjes op palen en iedereen doet zo zijn ding zoals het splitsen van bamboo.Ook hier word ik weer goed ontvangen en te voet wandel ik een uurtje door dit dorpje.

Pai is een backpackers plaatsje dit betekent leuke restaurantjes, lekker eten, en goede guesthoushe. Pai ligt aan de rivier de Pai, en in de omgeving is veel te zien en te bekijken dit doe ik dan ook maar dit keer huur ik maar weer voor een dagje een scooter. in de omgeving zijn leuke dorpjes, watervallen, warmwater bronnen, olifanten kampen en nog veel meer alles bekijk of bezoek ik even.

Onderweg kom je vaak een politie post tegen (ze zijn aangegeven op de kaart) elke keer weer mag ik doorrijden en word getracteerd door een smile vandaag moet ik stoppen ik wil mijn paspoort en rijbewijs al voor de dag halen maar nee hoor ik moet afstappen en op een stoel gaan zitten ze willen alleen maar op de foto met mij! nou ben ik de broertst niet en naar een aantal foto,s en gesprekjes met handen en voeten rij ik weer verder.

De weg vanaf Pai staat bekent om zijn 1047 haarspeldbochten die je moet nemen laat maar komen inmiddels maakt een bocht meer of minder mij niet meer uit aan de einde van de dag ben ik zeer verbaasd over de afstand die ik heb gereden en rij met een blij gezicht Thaton binnen.

Hier onmoet ik een aller aardigste 74 jarige eigenaarresse van een hotel vanaf de eerste seconde sluiten we vriendschap. ze geeft mij een bungalow voor maar 200 bath (5 euro) per nacht ik blijf hier drie nachten en maak vaak een praatje met haar. Haal de was voor haar van de lijn, of wandel met haar naar haar zuster die 300 meter verder woont ze is erg gelovig en elke dag brengt ze eten naar de monikken, en stop mij voordat ik een dagtocht ga maken twee vers geplukte bananen in mijn hand die ik elke dag weer met smaak heb gegeten. De laatste dag geeft ze mij een doorzichtige knikker in een zakje gekocht bij de monikken ik geloof dat het iets met gezondheid te maken heeft maar er zijn vast wel mensen die het precies weten en dan hoor ik het graag.

Ondertussen rij ik er weer aardig op los en zit nu in een gebied waar ze bezems maken. de takken worden gedroogd op de weg in het dorp en ook hier moeten eerst de zaden eruit ( dit herken ik vanuit Nepal weet je het nog Bertus) dus is het de bedoeling dat je erover heen rijd, ik maak een paar keer het zelfde rondje en ze zijn er blij mee.

In THaton kan je de boot nemen naar Chiang Rai en ik informeer of er ook een motor mee kan. Ja dit kan maar alleen als ik hem prive huur.nu heb ik een heel mooi resort gespot in de bergen zo,n 25 km van chiang Mai deze heeft een aword gewonnen omdat ze vluchtelingen een kans geven maar ook een school sponseren. dit spreekt mij wel aan en ik wil er graag naar toe! nu heb ik van Pa en Ma en van Ellen en Berrie nog wat verjaardag geld over, en ik besluit dat dit een hele besteding is. ik huur dus een longtail boot (zie filmpje) en met motor en al vertrek ik weer naar zo,n twee uur stoppen we bij een warmwater bron en word de motor weer uitgeladen. off road moet ik zo,n 7 km verder de bergen in en zit nu op een meest fantastische plek (met prima internet) je hoord hier de watervallen en s,avonds is er een groot kampvuu(dus pa,ma,ellen,berrie bedankt)
ik blijf hier twee dagen maar dan kom er toch echt een einde aan het Thailand avontuur Ik moet weer terug naar Chiang Mai om vandaag uit naar Laos te reizen. Maar dit is voor een volgende keer. Voor jullie allemaal een dikke kus en bedankt voor de leuke berichtjes die ik van jullie krijg! xxxxxx Irma

  • 24 Januari 2012 - 07:32

    Ellen En Berrie:

    wat een avontuur weer en wat een leuke dingen maak je weer mee.het zal je wel tegen vallen als je in maart naar huis kom, dan loopt alles weer in het nederlandse gareel.

    dikke xxx Berrie en Ellen

  • 24 Januari 2012 - 07:51

    Broertje:

    Dit is "leven in het NU" / zo is het leven volgens mij ook bedoeld ...maar ik ben het met Ellen eens !
    hoe ga je het geregelde en saaie Nederland ervaren (hhahha)
    maar dat is morgen, nu is het NU

    broertje

  • 24 Januari 2012 - 14:48

    Monique:

    Hey Irma, wat een gave foto's en je verhaal weer uiteraard. Veel plezier in Laos!! Groetjes en een dikke kus uit een koud/kikkerlandje
    xx

  • 25 Januari 2012 - 18:53

    Vader V D Sluis:

    Lieve Irma Jou nieuwste verslag gelezen Wat een leuke dingen maak jij mee
    Wat een prachtige foto/s Ma was niet van de stoel af te krijgen.Leuk benzine dooreen tuinslang
    met een trechter Mijn verjaardag is goed verlopen,smidag de helf en savonds de andere helf
    Ik ben rond 12 uur door Jaap gebeld ook een verassing Slecht nieuws over Carlos..ze gaan hem
    bestralen.en dan maar afwachten Wij zijn hier wel van geschoken
    Heel veel kruisjes Vaders


  • 25 Januari 2012 - 19:28

    Mercedes:

    Hi Meid,
    Zo te lezen heb je weer een aardig avontuur achter de rug...Je redt je goed...Mooie foto's
    die badkamer!! fantastisch :-)...Planing is om van af te wijken ;-)....Hier ben ik Goa alweer vergeten..zit alweer helemaal in de nederlandse stress pfff toch maar een staatslot kopen om dan misschien deze maand een miljoen te winnen...:-)...dan is het bye bye nederland :-)...Nou geniet van je reis en ik blijf je volgen... Ciao Ciao XX

  • 25 Januari 2012 - 19:38

    Ma V D Sluis:

    Lieve Irma Hier een briefje van Moeders.wat vinden wij het fijn regelmaatig bericht te
    krijgen.het lijk net of je thuis op de camping zit..endat geeft een goed gevoel niettemin kijken
    wij uit naar 1 april Jou alkeneden maak je weer een boek over wat je gezien, en gedaan heb
    Ik ga allen avonden met Mieja wandelen ,zij vraag altijd of wij weer iets van jou gehoord hebben
    heel veel kusjes van Moeder Wij denken aan jou X X X X X X X X X

  • 27 Januari 2012 - 10:22

    Ingrid Boomkamp:

    Hi Irma,
    Dank je wel voor al je reisverslagen, wat een avonturen maak je toch mee!
    Vanuit een regenachtig Boskoop wens ik je nog een fijne tijd en veel plezier.
    Ik logeer nog even bij Toon en word binnenkort geopereerd.
    Van Toon krijg je ook de hartelijke groeten en een dikke kus!
    Hij gaat eind februari weer naar de camping.
    Je hoort alles wel wanneer je weer terug bent.
    Geniet en leef!
    liefs
    Ingrid

  • 03 Februari 2012 - 19:45

    Pa Van De Sluis:

    Lieve Irma en Jaap ? hier een berichje van Pa en Ma Even melden dat wij veel sneew hebben
    En veel vorst Overdag 5 graden/en in den nacht io tot i2 graden/ Heel Nederland schaats weer
    Heel leuk De eerste berichten van Carlos is,dat het niet uitgezaait is,maar hij wordt donderdag
    wel geopereerd Ik heb jou filmjes toch gevonden,ook het inladen van de moter,met geluid er
    erg mooi Als wij de maartsen buien hebben gehad dat is dus 28 maard,dan moet je van je moeder
    terugkomen,want dan schijnt hier de zon. Als je niet luistert naar je moeder,kom ik je haalen HA HA HA Eerder thuis komen heeft geen zin,want wij eeten iederendag erwtensoep HA HA
    En geniet van alles wat je ziet Groeten van Pa en Ma en veel Kruisjes X X X X Daaaaaag

  • 05 Februari 2012 - 18:38

    Lydia :

    Ha die Irma,

    Hiero zijn de rayonhoofden van de elfsteden vandaag bijeen gekomen voor een oriënterend gesprek. Dan weet jij wel hoe laat het is!!
    Groetjes en dikke kus, Lydia

  • 06 Februari 2012 - 13:12

    Irma Van De Sluis:

    hoi allemaal,
    effe een snelle reactie heb hier weinig internet (Laos)
    Elln,Berrie,Bertus: jullie hebben allemaal gekijk ik heb een geweldige tijd en wil nog niet terug het aanpassen wordt wel weer even moeilijk maar ik leef nog wel in het nu!

    Mo: 1 ding:gewoon gaan je begrijpt mij wel!

    Pa: fijn dat je geniet van de filmpjes en dat je mij zo volgt bel jullie snel!

    Mercedes: denk aan je rikketik!

    Ma: wees niet bang ik kom echt wel terug! aan de andere kant het zou wel een stunt zijn als je mij komt halen (grapje)

    Ingrid: operatie? hmm klinkt niet best ik hoop je snel te zien in bilthoven. Vergeet Toon niet de groeten van mij te doen, en zeg tegen hem dat ik de krant weer kom brengen en er naar uitkijk om weer even bij te kletsen

    Lydia: voor jullie is deze kou wel heel erg maar een elfstedentocht zou toch fantastische wezen met 30 graden doe ik jullie allemaal de groeten.

    Ik of liever gezegd wij jaap ook zitten nu in laos en zien het land per motor! elke dag zien we rood van het stof! maar we hebben een lol! xxxx

  • 07 Februari 2012 - 17:50

    Lydia :

    Ik kan je verklappen, het is vreeeeeeslijk!!! Je hoort wel van mij wanneer je terug kunt komen, haha. Nu lijkt het me raadzaam, met je winterledemaatjes, daar te blijven.
    Doeiiiiiiiiiiilydia

  • 11 Februari 2012 - 19:18

    Mieke Renes:

    Hallo jullie 2,
    Frans heeft gisteren met Tonny gebeld en zij heeft de link doorgestuurd. Net alles gelezen en bekeken en in één woord.....................GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een avontuur en wat leuk dat jullie nog met zn tweeen zijn!! Dit blijft tot het eind van de reis? Ik blijf jullie volgen vanuit een heeeeeeeeel koud Nederland, 11steden gaat niet door en voor mij mag het morgen WARM water gaan regenen!!
    Heel veel plezier en geniet ervan [en wij met jullie door de leuke verhalen en niet te vergeten de prachtige foto's].
    liefs Mieke en Frans

  • 17 Februari 2012 - 13:55

    Hanneke:

    gelukkig, alles is goed met je/met jullie moet ik zeggen want jullie zijn samen nog daar! van Ed hoorde ik over de problemen van internet verbindingen, dus nu begrijp ik waarom ik alleen nog maar het verslag van 10 dec. kon lezen. ik begon me toch echt wel zorgen te maken hoor! nou, rest mij lekker ervoor te gaan zitten en jullie laatste nieuws te gaan lezen! heel veel liefs hoor, ajuus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

irma

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1498
Totaal aantal bezoekers 45410

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 11 Maart 2015

De bosbewoners gaan op pad!

27 September 2011 - 28 Maart 2012

een half jaartje lekker niets moeten!

Landen bezocht: