Gaan we naar Tibet? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van irma sluis - WaarBenJij.nu Gaan we naar Tibet? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van irma sluis - WaarBenJij.nu

Gaan we naar Tibet?

Door: irmavandesluis

Blijf op de hoogte en volg irma

15 November 2011 | Nepal, Kathmandu

Namaste allemaal,

Tja gaat Tibet lukken? dat is een goede vraag maar voordat ik hier over ga vertellen eerst even terug.

India: we hebben dit keer de trein wel terug kunnen nemen naar delhi dit betekende: vroeg in de ochtend met onze veel te zware rugzakken door de biddende menigte van Pushkar ( die ons de hele nacht al uit onze slaap hebben gehouden) opzoek naar een taxi! en een taxi ritje van ongeveer een uur naar het station van Ajmer (alleen dit al was een reis opzich)

eenmaal in onze goede coupe hebben we gezelschap van drie indiers uit Punjab algauw zitten we lekker aan een kopje thee en delen we een ontbijtje ze vragen ons de oren van het hoofd (wat verdienen jullie? waar gaan jullie naar toe? enz enz we worden uitgenodigd om een tijdje bij hun thuis te komen logeren heel lief natuurlijk maar wij hebben geen dagen meer over in India en willen onze vlucht neer nepal halen. bij controle van de conducteur blijkt het dat we in de verkeerde coupe zitten (wij hebben een andere klasse geboekt met airco) we moeten dus afscheid nemen van de indiers maar niet voordat ik een armbandje van ze krijgt omgeknoopt voor bescherming en geluk. Ik ben hier erg blij mee! In onze nieuwe coupe zitten we samen met een gezin uit Delhi twee oer vervelende, verwende, jengelende kinderen die zeker vijf uur lang hebben lopen schreeuwen en pa en ma terug scheeuwen en zo af en toe werden er een paar raake klappen uitgedeeld! ( geen prettig gezeldschap dus) naar in totaal 8 uur zijn we bekaf en blij dat we de trein kunnen verlaten

een hotel voor de nacht vinden was vrij lastig maar eenmaal gevonden en naar een goede douche en heel veel koffie komen we weer een beetje bij en schikken we van de tijd pff over alweer 4 uurtjes gaat de wekker voor de vlucht naar nepal.

We hebben geluk! het weer is helder hierdoor konden we de Himalaja erg goed zien vanuit het vliegtuig. in kathmandu gelijk een taxi geritseld en binnen het uur zaten wij midden in Thamel aan een clubsandwich met friet oooghhh als ik er nu nog aan denk wat smaakte dit heerlijk naar twee weken vega halleluja!
In dit restaurant laten we al onze bagage achter en gaan we opzoek naar een hoteletje we zijn niet gauw tevreden we hebben er zeker 10 aan de binnenkant bekeken en afgewezen nu hebben we een geweldig hotel.

We zijn al 4 volle dagen bezig om naar Tibet te komen tjonge jonge wat een bedoeling! er zitten hier genoeg reisbureautjes das het probleem niet alleen bieden ze allemaal hetzelfde pakket aan! 8 daagse over land met vlucht terug EN DAT WILLEN WIJ NIET!
waarom niet?
_ dit is veel te kort( je ziet niet veel)
- en zeer gevaarlijk (ze stijgen teveel op een dag waardoor je hoogte ziekte krijgt dit is ons grootste bezwaar)
zoals de meeste van jullie al wel zullen weten is tibet een moeilijk bereisbaar land we mogen er niet met zijn tweeen doorheen en hebben dan ook de hele reis vervoer nodig en een gids (dit is verplicht) ook willen de chinesen weten waar je zit en moet dus de reis per dag aangegeven worden ( ervan afwijken is dus niet moggelijk) ook heb je verschillende permits nodig voor de verschillende gebieden.
WAT WIJ WILLEN IS 14 DAGEN TIBET INCLUSIEF BASE CAMP MOUNT EVEREST!
We willen heen vliegen naar Lhasa en hier eerst een paar dagen blijfen om rustig aan de hoogte te wennen en daarna met een jeep verder met als toetje everest base camp ( ja we zijn er nou toch kunnen we het beter maar gelijk goed doen toch) we zitten dus vast aan een prive tour. maar om een lang verhaal nog langer te maken we zijn eruit en op dit moment zijn de visa,permit aanvragen de deur uit en worden de tickets geboekt wij kunnen nu dus alleen maar duimen en afwachten dat het gaat lukken de planning is om de 22e te vertrekken en pleace duim voor ons dat ze in de tussen tijd de grens met tibet niet dicht gooien endat het niet gaat sneeuwen!

vandaag hebben we heerlijk hier de toerist uit gehangen en onze rugzakken weer ingepakt want morgen vertrekken we met de bus naar phokara om heerlijk 4 dagen aan het meer te relaxen ( want het is koud hier in kathmandu)

als we meer weten horen jullie weer van mij voor nu voor iedereen een dikke kus xxxx irma

• 15 November 2011 - 18:45

Stephanie:

Succes, ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Voor nu heel veel genieten! :) Groetjes, Stephanie

• 15 November 2011 - 18:47

Broertje:

ach...het leven is zwaar voor een reiziger... wat komen er veel herinderingen boven... Thamel/phokara.. (geen enfield meenemen hoor!!) ben je nog bij het weeshuis geweest ??

wat zou het fantatstisch zijn als die reis naar TIBET door zou gaan..heel erg jaloers...is ons toen niet gelukt !
    ben heeeel benieuwd naar de foto's.

hopelijk wordt het niet te koud want dat is niet jou ding (jak-vest aan)

good luck...broertje

• 16 November 2011 - 08:34

Lydia :

Haa lief miesje,

Wat een toestanden. Blijkt maar weer s, beter in een goedkope coupé met leuke mensen, dan in een dure met verwende luitjes!
    En ....ik begrijp helemaal wat je bedoeld met die clubsandwich en frites. Dat had ik ook toen we uit Marokko kwamen en dat was nog maar een weekje. Kun je wel zien dat ik helemaal verslaafd ben aan welvaarts voedsel, haha. Maar goed van jullie dat je dat vol kunt houden, al dat vegetarische eten. Irma aan de groenten, het moet niet gekker worden, hihi.
    Nou hier is het een compleet gekkenhuis. Gisteren is bekend geworden dat de economie krimpt het laatste kwartaal. Iedereen valt over iedereen heen. Politiek over ondernemers en andersom. de ene econoom weet nog een betere oplossing dan de andere.
    Maar al met al hebben we het tot nu toe nog hartstikke goed! En zolang we maar houden wat we nodig hebben kan het best een stap minder, wat mij betreft. Al die overvloed is toch eigenlijk niet echt nodig.
    Verder is er in Italië èn Griekenland een zogenaamde noodregering waar alle partijen in plaatsnemen om zo impopulaire maatregelen door de parlementen te loodsen. Meteen een verandering van democratisch denken? Maar van de sexverslaafde Berlusconi zijn we ff af, hihi.
    De Syrische president Assad maakt er ondertussen een potje van door links en rechts eigen burgers neer te schieten. Hij heeft zelfs de woede van zijn Arabische en Moslim vrienden op de hals gehaald. Die gaat ook binnen afzienbare tijd verdwijnen, denk ik.
    In Doetinchem is het koud. De nachten vriezen al een beetje maar het is wel droog. kortom lekker herfst/winterweer. Tijd om de vogeltjes te gaan voeren.
    Willie heeft gisteren een prednisonprik gehad en loopt als een
    kievit, voor zolang het duurt.
    Ohja, gisteren heeft het Nederlands elftal verloren van onze oosterburen. Hopelijk nog op tijd om met beide benen op de grond te komen.
    Zoo, nu Sammie uitlaten en lekker door het bos struinen.

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiLydia

• 16 November 2011 - 08:36

Lydia :

Ik bedoel natuurlijk, lief meisje. #taalfout

• 16 November 2011 - 12:07

Ellen :

Ohhh wat hoop ik dat de reis doorgaat dan heb je echt iets te vertellen.Veel foto's maken hoor,en blijf van die leuke verslagen schrijven.

dikke xxxxxx ellen

• 20 November 2011 - 20:34

Monique:

hey Irma, geweldige foto's en verhalen..leuk om te lezen, jullie geniet igg..Ik moet nog 16 dgn werken, ik hoop dat we elkaar echt gaan treffen in GOA..Heb er zo zin in...kuss..lees je weer xx