Appelflappen,kreeft, en veel alcahol - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van irma sluis - WaarBenJij.nu Appelflappen,kreeft, en veel alcahol - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van irma sluis - WaarBenJij.nu

Appelflappen,kreeft, en veel alcahol

Door: irmavandesluis

Blijf op de hoogte en volg irma

12 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal.

nu alle feestdagen weer achter de rug zijn werd het weer tijd voor een nieuw verslag. Zoals ik al vertelde zijn we met zijn vieren naar de markt van Ajuna vertrokken, een gezellige en mooie rit richting noorden.Op de markt hebben we goed ons best gedaan om de kleding voorraad,tassen,sieraden weer een beetje aan te vullen. en ik moet zeggen dit is prima gelukt! De meiden zijn de volgende dag weer terug gereden naar Agonda, en Jaap en ik zijn verder gegaan naar Arambol. Ook hier weer een prima strand en mooie omgeving.Hellaas werd ik ziek ja dit moest er toch een keer van komen de details zal ik jullie besparen,maar we zijn langer in Arambol gebleven dan de bedoeling was,en zo kan het gebeuren dat op eerste kerstdag iedereen heerlijk aan de kreeft zit en ik op en boven de wc pot hang. Om toch een beetje het kerstgevoel te krijgen besluiten we 2e kerstdag in 1 ruk terug te rijden naar Agonda, om met de meiden een heerlijk koud wijntje te drinken.Dit hebben we geweten!naar 8 flessen en veel lol rollen we onze hutjes in.Voor oud en nieuw bedenken we iets nieuws: we willen voor iedereen appelflappen bakken de keuken word afgestaan voor ons en naar de nodige boodschappen staan we met een graadje of 40 in de keuken achter de wok! En ik moet zeggen het resultaat was niet onaardig. s,avonds hebben we ons zelf getrakteerd op crab en zo luiden wij het nieuwe jaar in. Mo en Mercedes hebben hun vlucht kunnen omboeken en blijfen nog 3 dagen langer, maar dan komt voor hun toch echt de dag van vertrek weer in zicht.De schatten proppen hun hele rugzak vol met spullen van mij en zo ben ik weer 10 kilo lichter de komende maanden.MEIDEN NOGMAALS BEDANKT EN HET WAS SUPPER GEZELLIG! Jaap en ik zijn nog een paar dagen langer gebleven en de laatste avond hebben we afgesloten met de grootste kreeft ooit! Met de trein zijn we naar Mumbai gegaan en vanuit daar hebben we onze vlucht naar Bangkok genomen. Op Ko san raod een prima guesthouse gevonden en ogh wat een feest naar een maand weer warm water! en tegels op de vloer wat een luxe! maar dan komt ook de dag om weer afscheid te moeten nemen van Jaap een moeilijk moment we hebben twee zulke mooie maanden achter de rug.Maar er wacht weer een motor land voor mij, en zo stap ik dus op de nachttrein naar Chiang mai en heb ik vandaag een motor gehuurd, morgen begin ik aan een nieuwe tocht door de bergen van Noord Thailand maar hierover een volgende keer meer!
veel liefs: Irma

  • 12 Januari 2012 - 09:59

    Broertje:

    Die smerige details van je ziek zijn..... Daar heb ik nog wel een beeld bij....
    Wat een geweldige reis, jammer dat de tijd zo snel gaat. Hopelijk ga je
    nog vele mooie dingen zien en avonturen beleven (met de motor) De foto's
    zijn erg mooi en zeker als je het weer daar vergelijkt met het weer wat we nu
    in Nederland hebben (HEEL GRIJS/heel nat --> bijna Bangkok)

    blijf heel, kus.

    Broertje

  • 12 Januari 2012 - 13:03

    Luke Van De Sluis:

    Dag die Tante!

    Haha, wat leuk dat je appelflappen bakt daar. Tjaa, je moet de nederlandse tradities er wel een beetje inhouden he? Dat ziek zijn... ach er zijn ups and downs.
    Wat leuk dat je ook goed gezelschap hebt tijdens het reizen.
    Kerst met zo'n.. tjaa :P het lijkt mij erg vreemd. Maar die kreeft, die ziet er goed, maar dan ook goed uit! Mijn vraag over die kreeft: zie ik nu rechts van die linkerkreeft een hoop frietjes? Vast wel :P!

    Hier in Nederland is alles nat. Nederland heeft een tijdje last gehad van grote wateroverlast, maar het zakt weer. De koningin maakt ook reisjes, zij is naar een grote Moskee gegaan en droeg daar gepaste haarbedekking. Daar maakt de PVV nu comotie over. Nja... iig is het weer bij jou beter dan bij ons. Ohja, er was ook nog een AH afgefikt ergens in NL.

    Irma, succes met je reis, en we horen van je.

  • 12 Januari 2012 - 14:41

    Marja Van Minnen:

    Lieve Irma en Jaap,
    Wat een prachtige reis en top dat het gelukt is om naar Tibet te gaan.
    Begrijp dat jullie nu weer apart verder zijn gereisd. Geniet nog van al het moois dat je nog te wachten staat.
    Hartelijke groet van Paul en Marja

  • 12 Januari 2012 - 18:21

    Lydia :

    Haa Irm,
    Leuk verhaal weer en fijn dat het je goed gaat.
    Ik ben na een heftige periode, die ik overigens goed ben doorgekomen, weer aan het werk getogen. Zo`n eerste week is altijd wennen voor mij om de rust- en actieve momenten goed af te wisselen. Heb er weer een baan bij! Dirigente bij een 20 koppig dameskoor in Didam. Ik begin as maandagmiddag. Heb er zin an.
    Vanmiddag heb ik geposeerd in romeinse kledij voor een stel kunstenaressen. Was best gaaf.
    Qua nieuws heeft Luke me het gras voor de voeten weggemaaid, haha. Maar dat komt de volgende keer wel weer.
    Veel liefs, lydia

  • 12 Januari 2012 - 19:04

    Peter V.Wijngaarden:

    Hallo Irma en Jaap.
    Lang geleden dat jullie iets hebben laten horen.Volgens mij vorig jaar!!
    Geintje hoor.Maar jullie natuurlijk ook de beste wensen voor 2012.
    En sommige wensen komen alweer uit zou ik zo zeggen!
    Jaap,kerel,jij moet dus weer terug naar ons kwakkullandje?Troost je,het is nog steeds niet onder de nul graden geweest!Ik zit al een maand in Frankrijk en ben blijven steken bij m'n broer.
    Of ik even wilde helpen met het vernieuwen van 130 vierkante meter dak.Ongeveer 8000 dakpannen!Ik kan niet eens weg want de weg is geblokkeerd.Dus maar zo hard mogelijk pezen zodat het snel klaar is!Dat was dus mijn nieuwjaar.Zelfs de oliebollen zijn er bij in geschoten.En ik had er zo'n zin in!!
    Irma,geniet er nog meer van dan in het oude jaar!En Jaap,jij goede reis naar huis !
    Gr.Peter.

  • 13 Januari 2012 - 11:18

    Ellen:

    Hoi Zussie, ik zit hier te schrijven terwijl ik naar de dvd van adele luister (gekregen met kerst)en ik moet je zeggen ik mis je heel erg,maar als ik al jou aventuren lees dan ben ik trots op je.
    Wat een fantastische reis maak jij en met al die leuke mooie foto,s blijf je dit je hele leven bij.En dat daar een beetje kots en stront bij zit, zo wat.
    Het enige spannende wat ik te vertellen heb is dat ik een kronkel sjaal gebreid heb JAJA spannend he,en dat voor mij.
    Veel liefs en toeren met die moter tot je volgende verhaal weer nieuws brengt.dikke xxxxxx

  • 14 Januari 2012 - 17:25

    Monique:

    Hey Irma, wat een leuk stukje. Het was zeker super gezellig met zijn allen. Heerlijk naar ons zin gehad, gelachen, gegeten, getourd op de scooter, gedronken (uhmmmm). .Meid ik ga je weer volgen, hopelijk lukt het om je foto's te mailen via picasa. Zit nu tickets te kijken naar Bangkok voor de zomer en dan toch ook met de trein naar het Noorden, Laos en Vietnam...maar de tickets zijn ZO DUUR!!! Dag meis, geniet en wees voorzichtig,
    Dikke kus,
    Monique

  • 15 Januari 2012 - 19:33

    Pa En Ma :

    Lieve Irma Hier een berichtje van Pa en Ma Wij hebben het laaste nieuws gelezen,prachtig
    De vlooien zaten nog in de enverlop HA HA, Nieuws van ons ,Wij zijn na de Waal geweest,lekker
    kopje koffie met jamjammertje Het weer is hier koud,maar de zon schijnt wel Bij jou is het
    natuurlijk warmer, maar verschil moet er wezen Carlos gaat het ziekehuis in voor onderzoek
    Fam Molenaar heeft het huis tekoop staan, willen in Wage in het centrum gaan wonen,Ma vind dat
    fijn Wij denken heel veel aan jou,entellen de dagen, dat je thuis komt Verder geniet van alles
    Maak vooral veel fotos, zodat je weer een boekwerk kan maken
    Heel veel liefs met veel kruisjes XX XX XX Pa en MA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

irma

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1003
Totaal aantal bezoekers 45457

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 11 Maart 2015

De bosbewoners gaan op pad!

27 September 2011 - 28 Maart 2012

een half jaartje lekker niets moeten!

Landen bezocht: