het indrukwekkende angkor,lekke band, natte voeten - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van irma sluis - WaarBenJij.nu het indrukwekkende angkor,lekke band, natte voeten - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van irma sluis - WaarBenJij.nu

het indrukwekkende angkor,lekke band, natte voeten

Door: irmavandesluis

Blijf op de hoogte en volg irma

23 Oktober 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

hallo allemaal,

er is weer veel gezien en gebeurd de laatste dagen.ook al staat het water zoals jullie inmiddels al wel gezien hebben hoog! toch houd mij dit niet tegen om leuke dingen te ondernemen, die natte voeten drogen wel en voor modder kleding is er een wasmachine uitgevonden toch! s,morgens dus toch het dorp in om ontbijt te scoren en wat denken jullie? komt er een jongen naar mij toe en zegt: jij komt uit Utrecht he en je werkt bij de Togo! ik denk: das knap en dat zonder make up en haren los! en mij dan nog herkennen? hij is daar voor onbepaalde tijd om zijn broer te helpen met het opzetten van een restaurant, we hebben koffie gedronken en naar een aantal goede tips van zijn broer die hier al 7 jaar woont nemen we weer afscheid leuk toch.

Voor het bezichtigen van het angkor in het totaal 287 tempels neem ik een drie daagse pas en wat ben ik blij dat ik dit gedaan hebt de omgeving alleen al jungle achtig en dit in combinatie met de rust die uitgaat van zo,n tempel is geweldig. iets minder vind ik de grote groep chinezen die hier rondlopen met juist ja klik,klik hun camera,s die echt alles moeten vastleggen. Zelfs ik op de motor ben een attractie en langzaam door de dag heen raak ik gewent aan mijn selebertie status. ja hoor maak er nog maar 1 helm op of moet die af?

iedereen heeft het maar over Angkor Wat (dit is de beroemste tempel) maar er zijn erbij die vele malen mooier zijn alleen de mensen komen hier niet omdat het te afgelegen ligt de mooiste die ik heb gezien is Beng Meaela 60 km van Siem Reap en helemaal verscholen in de rimboe en bijna geen toerist te bekennen deze tempel is niet gerestaureerd en de natuur is heerlijk haar gang gegaan zo mooi ik heb een gids meegenomen en zo de tempel al klauterend verkent deze dag nog verder gereden naar kompong pluck een geweldig paaldorp waar de tijd stil heeft gestaan toen ik een kleine gift deed bij de dorpstempel heeft een man dit door een microfoon omgeroepen door het dorp heen ik werd aan alle kanten bedankt en toe gelachen (doe ik dus ook nooit meer als ik iets wil geven dan graag annoniem dank u)


wat heb ik nog meer gedaan heerlijk in een luchtballon over angkor heengekeken hij zat wel vast hoor aan een catrol maar toch!heb hier twee dagen op lopen azen want elke keer ging hij niet door te veel wind dus Ellen en Berrie dank jullie wel dit was een mooi verjaardas cadeau!

Al tijden zat ik te wachten op een lekke band dat moest er een keer van komen en ja hoor daar was hij dan de achterband zo lek als een mandje op nog geen 100 mter van mij vandaan zat een mannetje buiten met zijn hele hebben en houden ( en dat was niet veel)die banden plakte gewoon met een bak water en een schoevendraaier heerlijk toch? hij had wel een compressor! er is een nieuwe binnenband ingegaan en naar een kwartiertje kon ik weer heerlijk verder. de laatste dagen moet ik vaker stoppen de motor krijgt zo af en toe wat kuren ( is niet gek) alles rammeld ervan af ineens geen voorrem meer ( schoefje aandraaien) spiegel eraf ( weer een nieuw schoefje) nieuwe koggellagers voor ( geen probleem ze fixen hier alles voor je in een mum van tijd en je krijgt nog keurig een stoel ook wat wil je nog meer.

doordat de situatie in bangkok er ook niet beter op lijkt te worden besluit ik naar poipet te rijden en mijn motor weer in te leveren mijn bagage (als die er nog staat op te halen en vanuit hier verder te kijken.
de motor laat ik nog effe oppoesten en wassen en glimmend verschrijn ik weer in poipet.mijn bagage staat nog keurig waar ik hem heb achter gelaten( wat een land) nu kijken of ik mijn borg nog terug krijg? de familie wilde alles weten wat ik had gedaan en word zo hartelijk ontvangen de hele middag ben ik bij hun geweest een uitnodiging voor de avond heb ik maar afgeslagen keurig krijg ik mijn geld terug en brengt ze mij weer terug achter op de motor naar mijn hotel.

Cambodja ik vind het een fantastisch land ben er nu voor een tweede keer geweest en kan denk ik wel zeggen dat ik het land met zijn mensen aardig ken nu en ja wat Sander ook al zei het is een mooi, trots,behulpzaam, eerlijk volk met een geweldige natuur en tradities

GEREDEN KM IN CAMBODJE 2059 ( IK BEN ER TROTS OP!)

nu zit ik met zandzakken voor de deur (letterlijk) in bangkok! de situatie hier is gespannen 24 uurs uitzendingen lege supermarkten mensen hamsteren.hier in bkk is alles oke daar doen ze ook alles aan om dit zo te houden. Dit betekent wel dat er buiten bkk een hoop mensen zijn getroffen en dit echt een ramp is!
de komende dagen doe ik lekker rustig aan en ga opzoek naar een borstel! want ja ik heb deze in cambodja dus echt niet kunnen vinden.
de was moet weer weggebracht worden ( ja ik ben druk)

de 29e vlieg ik door naar delhi, waar ook Jaap zal zijn om samen door te reizen naar pushkar heb er heel veel zin in.

tot de volgende keer maar weer en bedankt allemaal voor jullie leuke berichten deze zijn voor mij zo leu om te krijgen
xxxx irma




  • 23 Oktober 2011 - 13:57

    J0:

    Ik heb me nooit ook maar iets voorgesteld van Cambodja, maar zoals jij het beschrijf, klinkt het geweldig.
    Jammer dat het in Bangkok even tegen zit, maar ik wens je veel plezier en succes toe in India, misschien kan je me van dit land ook overtuigen, haha en de groeten aan Jaap

  • 23 Oktober 2011 - 16:04

    Broertje:

    tjeetje......alles ff onthouden dan kun je een boek schrijven !! ha ha
    wel goed dat je uit het water bent... en weer verder kan. voor hetzelfde geld zit je vast...leuk om eens ontspannende dingen te horen ipv al dat geleuter over die crises en die financiele rampen !!

    groet broertje

  • 23 Oktober 2011 - 16:42

    Ingrid Boomkamp:

    Heeee lieverd, alles goed?
    Met heel veel plezier lees ik je reisverslagen!
    Veel liefs, ook van Toon!
    Ingrid

  • 24 Oktober 2011 - 09:51

    Ellen:

    Wat maak jij toch veel mee.
    He broertje ze hoeft niets te onthouden voor het schrijven van een boek,daar is ze al mee bezig.deze verslagen kunnen zo naar de drukker supper leuk.foto tje erbij en klaar is clara.Irma veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    dikke xxxxx

  • 24 Oktober 2011 - 10:31

    Lydia :

    Hallo Meisje,

    Wat geweldig om jou zo te volgen!!!
    Ben blij dat je in Bangkok zit, want was toch wel een beetje bezorgd of je wel uit die plomp kon blijven...
    Hier gaan deze week spijkers met koppen worden geslagen over de euro! Maar dat zeggen de politici al weken en tot nu toe gebeurt er niet al te veel. Er komt een overkoepelend orgaan om stoute landen, zoals Griekenland, Italië,Portugal en Ierland op hun vingers te tikken als zij weer `s teveel ambtenaren met dikke salarissen en dito pensioenen in dienst nemen.
    Verder is het monster Kadaffi verleden tijd en ik hoop voor de Libiërs dat zij deze saamhorigheid om dit regime ten val te brengen vol kunnen houden! En niet hun oude stamvetes en geschillen gebruiken om deze broze samenwerking op het spel te zetten. In Turkije is gisteren een aardbeving geweest met veel dodentallen die nog steeds oplopen. Ook veel mensen nog onder het puin.
    Verder geen nieuws wat lollig is, maar dat kan ook aan mijn eigen gemoedstoestand liggen.
    Dag lieverd, pas op jezelf XXXXXX

  • 24 Oktober 2011 - 18:56

    P V D Sluis:

    Lieve Irma
    wij hebben zondag je reisverslagen
    gelezen geweldig en wat een prach
    tige foto s wij hebben bij Toon op de
    camping koffie gedronken dat was
    heel gezellig en hebben Jaap een
    goede reis gewenst Ma was heel blij
    met het kaartje leuke verrassing
    heel veel liefs xxxxx Pa en Ma

  • 24 Oktober 2011 - 20:36

    Mink "_" :

    Hoi Kippie!
    Nog even,......... en dan kan jij je GODDELIJKE haantje onder je vleugeltjes nemen. En dan kunnen jullie fijn samen gaan kuuuuuuuukelekukelen (samen op ondekkingsreis gaan)!!!!!!!!!hahahihi
    Maak jij je nou maar verder niet druk over je veertjes, ik geef jou haantje, morgen wel een borstel mee, ok? Ik heb weer genoten van je verhalen en je foto's. Het is als kip zijnde wel handig, dat ze foto's bij 't toillet hangen. Dan word jij er weer even aan herinnert dat je moet zitten, ipv op de bril staan.
    Nou kippie, ik wens je weer een fijne spannende dag toe en je weet 't, doe voorzichtig he. huggy


  • 25 Oktober 2011 - 10:32

    Henny Van Haaren:

    Hallo Irma,

    Wij krijgen jou berichten ook daar heeft Lydia voor gezorgd.
    We vinden het indrukwekkend en hopen dat je een mooie tijd zult hebben.
    groetjes van Chris & henny van Haaren.

  • 29 Oktober 2011 - 06:24

    Ans:

    Hoi Irma,
    Nou meid wat een verhalen,en wat bizonder dat je dan iemand tegen komt uit de winkel.Ja het leven zit vol met verassingen.Volgen mij ben je nu onderweg naar Jaap.Ik heb nog niet gehoord hoe zijn reis is verlopen.Ben wel benieuwd.Nou wereld reizerger Geniet overal van,maar dat doe je wel als ik het zo hoor.Mischien overtuig je me wel hoe leuk het is .Lieve groet Ans.

  • 30 Oktober 2011 - 19:49

    Pa V D S:

    Lieve Irma
    Even een berichtje van ons Wij hebben gelezen dat je Jaap heb ont
    moet tussen al die duizende mensen
    Knopje druken,Nog4 km en daar is tie
    HA HA Wij wachten op het volgenden
    miltje Jan en Sien gaan net de deur
    uit Wij zijn uitgenodig voor het feest
    45 jaar getrouwd

  • 30 Oktober 2011 - 20:20

    Vervolg:

    Donderdag is je schoonzus jarig
    Dat je dat niet vergeet.nu je zoverweg
    ben Wij zijn uitgenodig om te komen
    eten Met jou lieve moeder gaat het
    priema ze teld de dagen op het reis
    verslag. en rekent dan uit hoelang nog
    Veel liefs voor jullie beiden PA en MA

  • 31 Oktober 2011 - 21:13

    Mink "_" :

    Het is STIL aan de OVERKANT....................Het is STIL aan de OVERKANT???????????????????????? jajajaja (hihi).

  • 31 Oktober 2011 - 21:20

    Mink "_" :

    Jullie hebben voorlopig ook geen natte voeten of sokken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!( sorry binnen pretje hahaha).

  • 31 Oktober 2011 - 21:30

    Mink "_" :

    En hopelijk ook geen kapotte binnenband!! Love you '_' & GENIET VAN ELKAAR !!

  • 06 November 2011 - 10:57

    Peter:

    Hallo Irma,
    als het goed is is je Jaap ook aangekomen.Ik hoop dat jullie samen veel plezier hebben daar!Hier in Nederland is het momenteel ook niet zo slecht.Heel zacht weer dus lekker nog op de motorfiets rijden.
    Zoonlief Jonathan en zijn vriendin hebben we op het vliegtuig naar de Phipijnen/Borneo gezet.Hopelijk gaan ze het net zo naar hun zin hebben als jij daar.Ik hoop dat dit bericht jou bereikt want volgens mij is mijn eerste mail naar jou de mist in gegaan!
    Gr.Peter.

  • 06 November 2011 - 10:57

    Peter:

    Hallo Irma,
    als het goed is is je Jaap ook aangekomen.Ik hoop dat jullie samen veel plezier hebben daar!Hier in Nederland is het momenteel ook niet zo slecht.Heel zacht weer dus lekker nog op de motorfiets rijden.
    Zoonlief Jonathan en zijn vriendin hebben we op het vliegtuig naar de Phipijnen/Borneo gezet.Hopelijk gaan ze het net zo naar hun zin hebben als jij daar.Ik hoop dat dit bericht jou bereikt want volgens mij is mijn eerste mail naar jou de mist in gegaan!
    Gr.Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

irma

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 864
Totaal aantal bezoekers 45461

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 11 Maart 2015

De bosbewoners gaan op pad!

27 September 2011 - 28 Maart 2012

een half jaartje lekker niets moeten!

Landen bezocht: