Bangkok,Delhi, Pushkar - Reisverslag uit Pushkar, India van irma sluis - WaarBenJij.nu Bangkok,Delhi, Pushkar - Reisverslag uit Pushkar, India van irma sluis - WaarBenJij.nu

Bangkok,Delhi, Pushkar

Door: irmavandesluis

Blijf op de hoogte en volg irma

08 November 2011 | India, Pushkar

hallo allemaal,

Het is al weer even geleden dat jullie wat van mij gehoord hebben,en intussen is er ook weer veel te vertellen.
maar als eerste: dank je wel Mink voor de lekkere drop ( hij is kort hoor!) en uiteraard de borstel dat scheeld mij weer veel tijd in mijn toch al drukke bestaan!

bangkok: ben hier eerder vertrokken vanwege dreigende water overlast ik had echt geen zin in opnieuw natte voeten, en het risico om vast te zitten in Bangkok de situatie daar was erg gespannen dus ticket omgeboekt en snel vertrokken naar Delhi.

Delhi: samen met jaap heerlijk genoten en in een paar dagen heel delhi door gecrost met tuctuc en fietsriksja.

Toen was het de bedoeling om met de trein richting Ajmer te vertrekken, maar door een ongeluk op het spoor ging dit jammer genoeg niet door, de bussen zaten ook vol voor de komende dagen dus bleef er alleen nog maar een taxi over die ons in 6 uur tijd heerlijk in Pushkar heeft afgezet.

Ja en dan de pushkar fair: alleen hierover valt al een heel boek te schrijfen. Pushkar zelf ligt in een vallei omsloten door bergen, in het midden ligt een groot meer (sarovar)dit is een heilig (hindu) meer. Aan de zeikant heb je een stuk woesstijn (de mela ground) op dit stuk komen vanuit heel radjastan famillies met kamelen en paarden aan zei zetten hun tent op in de woesstijn of slapen gewoon met zijn allen op de kamelenkar ook is er een stuk gereserveerd voor paarden de handel kan beginnen een kameel doet ondeveer 16.000.00 roeppies zo,n 275 euro! het is een belangrijke markt voor dit land. eromheen word vanalles georganiseerd in een groot stadion zoals:een voetbalwedstrijd locals/Visitors. kamelen races, tulband verkiezing enz enz. er is zelfs een kermis (zo leuk een draaimolen die nog met de hand gedraaid wordt)verder probeerd iedereen zijn of haar handel te slijten (op een kleedje.karretje, winkeltje) Maar dit is nog niet alles het geloof speeld ook een belangrijke rol in deze fair dit jaar was het 8 en 9 november volle maan dit betekent:iedereen neemt een bad in het meer om zijn of haar zonde af te spoelen er worden kaarsjes aangestoken, gebeden, en in optocht gelopen naar de Brahma tempel tot diep in de nacht gezongen (Hare Krishna)

Dit hele gebeuren is geweldig om te zien al put het ons ook dagelijks uit. Je weet gewoon niet meer waar je kijken moet, en al die geluiden maken dat je s,avonds echt doodmoe
bent.

We hebben een leuk guesthouse waar we slapen in een betonnen hokje boven op het dakterras. een toilet waar je nog met een emmer water je drol weg moet zien te krijgen ( waar ik steeds beter in ga worden) Vaak is er geen electra en sinds eergisteren hebben we WIFI ( soms)
de hele omgeving hier is vegetarische en ik moet zeggen dit valt mij niet tegen al heb ik wel veel zin in een gebakken eitje met spek!

Er zijn hier heel veel apen en dat is oppassen geblazen gisteren hadden we er een binnen in onze kamer,en ze hebben nu al 3 keer de waterleiding gesloopt.

De 11e vertrekken we weer nu wel met de trein hopen we naar delhi om vanuit daar het vliegtuig te pakken naar Nepal.

Ik zal er een paar fotos bij doen van dit indrukwekkende evenement dan krijgen jullie misschien een beter beeld van hier

voor nu weer veel liefs: irma

• 08 November 2011 - 11:38

Petra Martens:

Hoi Irma

Leuk om alles zo mee te lezen en een aap op visite is weer eens iets anders heel veel plezier nog

Groetjes Cor en Petra

• 08 November 2011 - 14:59

Broertje:

he zus, mooie foto's..lijkt voorzichtig toch wel wat op Nepal.. huur je in Nepal weer motoren ?? / dat wegspoelen van die drollen gaat je beter af omdat ze zeker van zichzelf al weglopen.... haha
    hoe is het weer eigenlijk bij jullie ???

keep writing
    Bertus

• 08 November 2011 - 15:07

Ellen En Berrie:

He zussie,
    wat een mooie foto,s en de verhalen zijn ook weer leuk.Een aap in de kamer heb je volgens mij al eens eerder gehad,maar drollen wegspoelen hoef ik niet op mijn netvlies te hebben. stinken vegetarische drollen ook erg? hahahah.

• 09 November 2011 - 09:53

Diana:

Hoi Irma en Jaap,
    wat een mooie foto's en de reis verslagen zijn erg leuk om te lezen.
    Die Apen in je kamer oei....haha.
    Is Jaap zijn reis goed verlopen ? Ik wens jullie veel reisplezier samen en een dikke kus van Diana. xx

• 09 November 2011 - 11:01

Pa En Ma Vd Sluis:

lieve vakantie kinderen,niet zo opscheppen over apen in de kamer.Bij ons staat er een paard in de gang hahahahaha.verder kunnen wij jullie heel goed volgen.wij hebben vandaag 30km gefiets de pen wil niet tusen de vingers blijven hangen,zo moe.maar wij brengen toch snel de groeten over.Jullie kaart hebben we ontvangen.veel liefs moeders en vaders xxxxxxxxxxxxxxxx

• 09 November 2011 - 14:24

Ed:

hee irm en jaap . je ben wel bruin jaap en staat je goed die roode tulband haha . x en een poot van dolly

• 10 November 2011 - 14:26

Monique:

Hey Irma, geweldig om je foto's te zien vooral van Pushkar, wij hadden een droge meer en wat een kleuren en die kamelen..Geweldig. Je hebt het erg naar je zin lees ik wel, net zoals Jo heb ik het ook druk met jouw verslagen en die van Wim..Nou Irma, nog 5 dikke weken en we kunnen elkaar in de armen sluiten haha..Have fun en groetjes aan Jaap xx

• 10 November 2011 - 16:26

Lydia :

Haa lieve meid,

Fijn om weer wat van je te mogen lezen en gaaf dat het zo goed met jullie gaat. Wat een prachtige foto`s.
    Hier is het nu echt herfst aan het worden. Vandaag staat er erwtensoep op het menu, je lievelingskostje, haha. We hebben weer wintertijd en dan weet je het wel, vroeg donker `s avonds. De kaarsjes maar weer aan dus, en dat is ook gezellig. Verder heeft Griekenland nu een nieuwe premier om hun hulp van Europa zeker te stellen. Want Merkel en Sarkozy waren echt wel boos op hen. Omdat ze er zo`n zooitje van maken. Maar er zit nu schot in. Het volgende probleem land is Italië. Premier Berlusconi gaat eindelijk `ns weg. En er komt ook daar een nieuwe! Ik zei vanochtend al gekscherend, laten ze in Italië maar een pronte italiaanse dame premier maken, dan zijn de problemen zo opgelost. Maar dat gaat echt niet gebeuren daar bij die macho`s. Weetje wel, zo`n soort Margeret Tatcher.
    Krijgen jullie daar ook wel `s wat mee van de economische crisis? Of gaat dat aan de locale bevolking daar voorbij?
    Zo genoeg gekletst weer. Dikke knuffel en tot snel, Lydia XXX

• 12 November 2011 - 13:24

Irma Van De Sluis:

reactie: Petra ja een aap op visite das leuk voor een keertje maar daar blijft het wat mij betreft wel bij. xx

broertje: india is veel viezer en armer dan nepal, een motor huren dat denk ik niet maar je weet het nooit ps kathmandu is veranderd maar ik heb de steak weer heerlijk op! xx

ellen: vegatarische drollen stinken minder ha ha xx

diana: zo leuk om een bericht van je te ontvangen en Jaap vindt alles leuk en geweldig hij past zich goed aan aan het land ( zelfs zijn kleding hij gaat nu locaal gekleed dat laten we maken bij de kleermaker want zijn maat is een uitdaging hier!) xx

pa en ma vergeet je paard in de gang geen eten te geven! en maak je niet te moe met fietsen zodat je ons kan blijfen schrijfen! xxxx

ha die ed: een dikke knuffel voor jou en dolly en pas je een beetje op onze huizen! het zal wel stil zijn nu he nog niet koud? xx

mo: ook wij hebben er zon zin in hier is het nu ook koud en we moeten tibet nog in dus 30 graden zon,zee,hutje een heerlijk vooruitzicht tot zo xx

lydia: nee hier krijgen we niets mee van wat er in europa gebeurd het is dan ook fijn dit te lezen maar wat een zooitje als je dit zo leest en ja zo,n mama voor italie geen slecht idee weer van je! doe je het rustig aan!!!! xx