Een bergmarkt in Ba Ca geweldig! - Reisverslag uit Cao Bằng, Vietnam van irma sluis - WaarBenJij.nu Een bergmarkt in Ba Ca geweldig! - Reisverslag uit Cao Bằng, Vietnam van irma sluis - WaarBenJij.nu

Een bergmarkt in Ba Ca geweldig!

Door: irmavandesluis

Blijf op de hoogte en volg irma

06 Maart 2012 | Vietnam, Cao Bằng

Hoi allemaal,

In Son La heb ik het gigantische bedrag van 18 euries uitgegeven aan een nieuwe winterjas,sokken,mailot,en handschoenen ( wat een fijn land is dit toch!) En zo vertrek ik lekker ingepakt richting Sapa. het rijden is geweldig ik kom ogen en tijd tekort om alles te bekijken het vele werk op het land van mens en dier. de natuur met al zijn kleuren, de mensen die zo traditioneel gekleed gaan en zo kleurrijk zijn. de huisjes.kortom ik wil overal wel stoppen maar dat gaat nou eenmaal niet. In Nghia lo trakteer ik mijzelf op het grootste en duurste hotel van de stad Waarom? ben de kou meer dan zat! overdag rij ik dan lekker warm, maar s,avonds heb ik geen verwarming en lig te rillen in bed. Voor het eerst weer vloerbedekking onder mijn voetjes heerlijk! de tv,waterkokker enz enz kan mij niet zo veel schelen maar die VLOERBEDEKKING (raar toch dat je daar zo blij van kan worden?) Sapa is een zeer toeristisch plaatsje hier kom ik dan ook voor het eerst weer toeristen tegen. en waar veel toeristen komen zijn ook hamburgers! dus kan ik weer eens wat anders eten dan noedelsoep. Het is een hele mooie omgeving en wordt bewoond door bergvolkeren. De plaats staat bekend om zijn zondags markt. zo,n 150 km verder ligt het plaatsje Ba Ca ook hier hebben ze een markt op zondag en ik besluit Sapa te laten wat het is en te gaan voor minder toeristisch zo vertrek ik naar een dag dus weer verder maar eerst stop ik nog even in de plaats Lao cai en maak een foto aan de Chinese grens ( toch een mooi gevoel om ook hier weer te staan) Om 8 uur s,morgens loop ik al richting markt in Ba Ca en ogh nog nooit zo iets moois gezien. uit alle hoeken en gaten komen de mannen en vrouwen in de prachtigste kleding hun inkopen doen.groente,fruit,manden,gereedschap,kleding en boven op de heuvel is de veemarkt. ( daar moet je wel tegen kunnen) uren heb ik hier rondgewandeld en veel foto,s gemaakt. een markt die grote indruk op mij heeft gemaakt.

Nog even wat grappige dingen.
berg op of af is hier altijd 10% (een ander bord hebben ze niet)
Mijn rek achter op de motor gebruik ik ook als droogrek voor de was. ( nu ben ik mijn spijkerbroek verloren die is er onder het rijden afgewaaid)
de mensen hier zitten graag op de mijn motor 1 probleem ze zijn te klein en komen niet met hun voetjes aan de grond.

Elke dag gebeurd er wel iets is het niet de weg die gewoon weg is en je kilometers door modder moet rijden dan gebeurd er wel wat met de motor b.v. lekke achterband, zit je aan de koffie valt de motor om (gebroken koppeling) dan mijn bagage drager die afbreekt een gevalletje laswerk ( lijkt op Nepal he broertje) maar bijna elke avond heb ik voor dat het donker word weer een slaap plek.

de komende dagen rij ik door naar Halong Bay maar morgen gun ik mijzelf een dagje rust.

Veel liefs Irma

  • 06 Maart 2012 - 15:54

    Lydia :

    Ha Irm,
    Hilarisch dat van die spijkerbroek, kwam niet meer bij!
    Heb nu geen tijd, maar op een ander moment ben jij weer aan de beurt.
    Knuffel, XXXXX

  • 06 Maart 2012 - 16:42

    Peter V.d.camping?:

    Nou Trma,je hebt geen woord teveel gezecht hoor.Wat hebben die mensen ontzettend veel tijd aan hun kleding besteed!En ze zijn inderdaad prachtig!Kun je zoiets niet voor jezelf mee naar Nederland meenemen?
    Gr.Peter.

  • 07 Maart 2012 - 10:36

    Hanneke:


    elluk voordeel, HEP zijn nadeel!

    in jouw geval is dit wel toepasselijk!
    èn... "problemen" zijn er om opgelost te worden, niet?!

    wàt een ONVERSCHROKKEN AVONTURIER!
    geen wonder dat menig één trots is op je,
    ik met heel mijn hart!

    take care x
    ben blij dat je zo geniet van werkelijk àlles!

  • 07 Maart 2012 - 12:20

    Ellen En Berrie:

    Oh Irma wat een mooie foto,s je moet thuis echt een album maken met foto,s van mensen (natuur is ook mooi, maar dit spreekt zo) SUPER en wat zien ze er mooi uit.
    Dat je inventief bent dat weten we al en het idee van droogrek kan ook alleen van jou komen, jamer van je spijkerbroek, maar er zal vast iemand gelukkig mee zijn.
    Dikke xxxx van ons

  • 07 Maart 2012 - 22:14

    Mieke Renes:

    Hoi Irma,
    wat een prachtige foto's en wat een ontzettend leuk verslag!! In gedachten zie ik nu een Vietnamees jouw broek passen en zich afvragen wat een "reus"hierin gezeten heeft haha. Wat gaat jouw reis snel, nog maar 20 dagen zie ik! maar je familie vind het wel weer genoeg, geloof ik.
    Heel veel liefs uit Montfoort van
    Frans en Mieke

  • 08 Maart 2012 - 15:49

    Lydia :

    Haa Meisje,
    Zo, nu heb ik tijd, haha.
    Ik heb gedroomd dat je al weer stiekem thuis was. Stiekem, omdat je eerst even wilde acclimatiseren, zonder iedereen meteen om je heen. Zo zie je maar, iedereen is onbewust bezig met jou thuiskomst.

    Hier is de lente nu in aantocht. Alhoewel de dikke kleren nog gewoon aan kunnen , hoor. Een graad of 10 schat ik. Dat zal wel een hele verandering voor je zijn straks. Ik hoop voor je dat ze je huis even goed doorwarmen voor je er weer in gaat. Alleen al het vocht, denk ik zo. Voor mij mag de temperatuur nu echt snel omhoog gaan, want ik ben het meer dan zat.

    Maar via Pa hoorden we dat je er nog niet mee bezig bent om naar huis te gaan. Dat geeft niks. Dat doen wij wel, haha.

    Ondertussen zijn ze bij de PVDA een nieuwe leider aan het kiezen. Ik geloof dat Diederik Samsom voorop loopt van de 5. Dan ken je die naam vast.
    Verder zijn de partijen uit het kabinet aan het vergaderen in het Catshuis. Dit moet, omdat we weeeeer moeten bezuinigen omdat we anders volgend jaar een te groot begrotingstekort krijgen.
    Maar...... dat overleg kan wel pas klaar zijn als jij er alweer bent.
    In Syrië is het helemaal mis! Dhr. Assad Moordt zijn eigen bevolking uit, om zo weinig mogelijk tegenstanders over te houden. Echt erg.
    Verder ben ik druk met m`n werk. En loop alweer over met ideeën, voor wat ik nu ga instuderen.

    Nou meissie, veel plezier nog en we gaan snel een eetafspraak maken, Hè?
    XXX Lydia

    dan zat.

  • 08 Maart 2012 - 16:48

    Mercedes:

    Hahahah wasrek? wel creatief....leuk verhaal weer ...Nog eventjes toch? Geniet er nog maar even van...hier begint de lente heel langzaam door te breken....XX

  • 08 Maart 2012 - 19:33

    Jo:

    Wat vliegt, de tijd.. Zo ging je vertrekken en zo zijn we weer aan het aftellen tot je terug bent. Jij waarschijnlijk niet, al moet je misschien wel, als je bij iedere kilometer die je besteedt aan het drogen van de was, uit moet kijken dat je niks verliest. Zou vervelend zijn als je uiteindelijk in je stringetje op de motor verder moet, hoewel voor wie vervelend??
    Lieve Irma, tot snel. Boer Harms is nieuwsgierig naar je verhalen..

    xx Jo

  • 11 Maart 2012 - 15:46

    Pa V D Sluis:

    Lieve Irma Wat een pracht foto n 4416 prachtig ,doe hem een masker voor,en breng
    hem als een aapje mee,Opa zal voor hem zorgen Huil maar niet,in Bildhoven hebben ze zo veel
    spijkerbroeken ,je mag van Ma er wel een uitzoeken HA HA Vloerbedekking onder je voetjes
    heerlijk schrijf je[ maat 47 ] dat zijn geen voetjes meer Ha HA Na de rustdag kun jij dit best
    verwerken De A P K keuring van mij was zeer goed,dus gezond de zomer in. Vandaag was het
    fiets weer, ben met Ma naar Ede geweest,Bij V en D was de ertensoep goed, lust jij niet Ha Ha
    De groeten van twee luien mensen, en tot het einde van de maand,
    Veel liefs PA en Ma X X X X

  • 11 Maart 2012 - 16:53

    Nin@ Prins:

    Hoi Irma, jij kom bijna weer thuis, en nu besef ik hoe weinig ik op jou site heb gekeken met je leuke reisverslagen en mooie foto's, maar het lijkt wel of je hier in Europa geleefd wordt, de dagen vliegen voor je het weet voorbij, lieve Irma geniet nog even, voor dat jij weer terug ben in onze gejaagde daagelijkse sleur van werken, werken en af en toe uitrusten. Ci@o Nin@

  • 19 Maart 2012 - 19:14

    Monique:

    Hey Irma, weer gezellig je verslag gelezen en je onwijze foto's bekeken. ik zie op je site nog 8 dagen, tjee wat is dit snel gegaan, geniet nog van je laatste dikke week en ik zie je snel in Nederland, gezellig!! Have fun,
    Dikke kus,
    Mo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Cao Bằng

irma

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 45394

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 11 Maart 2015

De bosbewoners gaan op pad!

27 September 2011 - 28 Maart 2012

een half jaartje lekker niets moeten!

Landen bezocht: