De kip en het ei en nog veeeeel meer. - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van irma sluis - WaarBenJij.nu De kip en het ei en nog veeeeel meer. - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van irma sluis - WaarBenJij.nu

De kip en het ei en nog veeeeel meer.

Door: irmavandesluis

Blijf op de hoogte en volg irma

09 Oktober 2011 | Cambodja, Kâmpóng Cham

hallo luitjes,
lekker allemaal aan het werk?
sommige van jullie hebben gevraagd om een uitgebreide verslag nou die kunnen jullie krijgen hoor! ik zou zeggen pak een bak koffie,biertje,wijntje en ga er dan maar eens goed voor zitten!

zoals jullie kunnen zien zit ik nu in kompong cham (niet te verwarren met kompong chhnang)waar ik de afgelopen dagen ben geweest een groot dorp meer is het niet en zeker ook niet toeristisch, had dan ook niet veel keus in een hotel of guesthouse (het werd er 1 zonder warm water en als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan koud water! zeker naar een dag rijden. maar alles went.mijn logeerhok lag tegenover de gevangenis (dus veilig voelde ik mij wel) S,morgens mocht er een selectie keurig in van die blauwe pakjes buiten de muren onder strenge beveiliging werken aan de muur een grappig gezicht.

het dorp heeft veel wateroverlast dit resulteerd in veel natte voeten maar niemand lijkt zich hier aan te storen ook ik niet.op de locale markt opzoek gegaan naar een nieuwe borstel en wat denken jullie echt gewoon niet te krijgen alleen maar kammen in diverse vrolijke kleurtjes Nu probeer ik daar mijn klitten maar mee uit te krijgen en ik kan jullie verklappen dit valt niet mee.(ben hartstikke druk hier!)

zoals ik al vertelde zit ik hier aan de uitlopers van het tonle sap meer een gedeelte van dit dorp bestaat uit paalwoningen in de rivier zelf deze worden bewoond door Vietnamese vissers Dit wil ik dan ook graag van dichtbij bekijken. in de haven vind ik een visser die mij wel wilt rondvaren en zo zie ik al dit moois van dichtbij geweldig om te zien hoe mensen kunen leven en werken op het water. naar een uurtje had ik het wel gezien voelde mij een beetje misselijk worden dit verwonderde mij niets want geen toeristen betekent ook geen hygienisch eten. ziek ben ik nog niet geweest maar het is verdomd moeilijk iets eetbaars te vinden.

affijn eenmaal weer op de kade vind ik toch een kraampje met daar een grote pan dampende eieren niet mooi meer, het water loopt mij uit de mond verder op had ik al brood gespot dus dit beloofde een koningsmaal te worden handenwrijvend zie ik dat overheerlijke eitje voor mijn neus komen maak hem open en zie al gelijk dis niet goed! helemaal verschompeld was het ei maar ik dacht toen nog laten we het proberen ik breek het ei doormidden en wat komt er tevoorschrijn? een ebrio kuikentje!!!! ik had het gehad met het ei en dit dorp zo vies ( heb het droge brood maar opgegeten en heb instant noedels gekocht later die dag nog een broodje geprobeert met spek,knoflook en een sausje ( als je trek hebt smaak bijna alles en dit was gewoon lekker. zover het verhaal van de kip en het ei.

nu door naar kompong cham in 1 woord geweldig ben op een weg beland ( 40 km lang) waarbij ik soms alleen maar door water kon rijden met aan weerskanten dorpjes allemaal in het water we rijden nu aan de mekong rivier buffels aan de kant,knorrende varkens, kippen en kuikentjes kindertjes rennend op hun blote kont door het water en iedereen vind het prima dat ik bijna door hun huis rijd (wat een geweldig volk) eenmaal weer op een normalere weg even uitblazen en niet onbelangrijk kijken waar ik zit! dit doe ik met zon 15 vrouwen, kinderen om mij heen zei verkopen fruit.
Ik koop een zakje annanas en deel deze met de kids,algauw zijn de vrouwen erg geintreseerd in mijn afritsbroek ze vinden dit geweldig en al gauw ben ik 1 broekspijp kwijt (ze hebben door hoe het werkt) ze ritsen hem er ook weer aan. naar een half uurtje word ik weer vrolijk uitgezwaait.

halleluja kompong cham: de hoofdstad van deze gelijknamige provincie en wat voor 1 ik vindt een super de luxe hotel (de beste van de stad met jjjaaaaa warm zeg maar rustig heet water! its heaven again! hij ligt op de kade met uitzicht op de mekong maar nog veel belangrijke ze hebben hier gebakken eieren en een aantal hele goede restaurants kan mijn geluk niet op en de laatste 2 dagen eet ik voor twee ik lijk wel uitgehongerd. ook de was doen ze hier in een paar uur tijd voor je (dit was hhheeel hard nodig) affijn ik voel mij dus weer fris en fruitig.

morgen vertrek ik weer en ga door naar kratie wat ik hier ga doen? dolfijnen spotten ze moeten er zijn en ik ga ze opzoeken. ik ben van plan de hele mekong naar boven (mits de waterstand het toelaat)te volgen een afstand van zon 225km waar ik de hele dag over doe.

nog een aantal weetjes voor jullie
je betaal hier met riel of dollars.
4000 riel heeft een waarde van 1 dollar.
Ik hier tot nu toe slaap voor 5 a 10 dollar per nacht!(hiervoor krijg je een slechte tot zeer goed hotel voor.
de sigaretten hier 800 riel kosten
een flesje water langs de kant van de weg 1000 riel kost!
avondeten: een goede khmer maaltijd inclusief vers geperst drankje 3 a 4 dollar.
de was keurig gestreken en gewassen voor 3 dollar.
een liter benzine 4048 riel kost en ik met drie liter een afstand rij van 200 km.
IK DIT EEN HEERLIJK LAND VIND
werkse allemaal en tot gauw
xxxx irma

  • 09 Oktober 2011 - 12:44

    Bertus:

    geweldig die verhalen !! wateroverlast hadden we hier al gezien op het journaal
    hebben ze ook chips (als er niets te eten is ??) of crackers
    groet Broertje

  • 09 Oktober 2011 - 15:06

    Lydia :

    Wat een ongelofelijk verhaal, zeg. Supergaaf! Wat zul jij genoten hebben van lekker warm water en lekker eten. Nou, knap dat je ook af kunt zien, daar ben je een stuk beter in dan ondergetekende, haha. Maar het is geweldig om mee te kunnen genieten met jou!
    Hier is ondertussen de herfst in volle glorie begonnen. Regen en wind, lage temperaturen en zelfs al een beetje nachtvorst.
    Ook hebben we deze week gehoord dat er PLASZAKKEN in de treinen worden uitgedeeld die geen toilet hebben. Heel Nederland lag krom van het lachen. De Belgische bank is nog steeds in gevaar maar heb net gehoord dat de Fransen de Belgen gaan helpen om `m overeind te houden.
    In Libië is Kadaffi nou bijna weg, maar nog niet helemaal, een heel taai mannetje dus.
    Nou meid, tot de volgende keer maar weer. Big hug, Lydia XXX

  • 10 Oktober 2011 - 09:02

    Annelies En Wim:

    Hey Irma !!!!! Ziet er goed uit allemaal zeg !! Wij zijn inmiddels ook op weg helaas nog geen lekker weer maar dat kkomt vanzelf! Ga er voor, geniet er van en we mailen !!

    dikke kus
    wim en annelies

  • 10 Oktober 2011 - 11:12

    Irma Van De Sluis:

    ha broer ik ben dol op de kokos biscuitjes op sommige momenten.
    xxxx

  • 10 Oktober 2011 - 17:58

    Monique Kuttschreutt:

    Meid, geweldig verslag weer..Tjee je gaat Jo haar kant op, kunnen jullie samen schrijven :-)...Blijf schrijven, want eten om een uur of zeven in de avond en jouw verhaal lezen, maakt mijn eten overheerlijk haha..Tot je volgende verslag! Kusss

  • 11 Oktober 2011 - 11:31

    Nina:

    Hoi Irma, ik bewonder je reislust, en geniet van je leuke reisverslagen, hier in Holland is het inmiddels behoorlijk koud aan het worden. Ik schrijf je later weer, ik moet nu weg, veel plezier jij in je verdere avondtuur, en tot emails, ciao Nina.

  • 11 Oktober 2011 - 12:45

    Irma Van De Sluis:

    ha die nina leuk om van je te horen! doe je de groetjes van mij aan ron
    tot gauw

  • 11 Oktober 2011 - 17:44

    Cleo:

    het klinkt allemaal geweldig, wat leuk dat je alles gewoon maar gaat DOEN, en dan kijken hoe het loopt. Goede aanpak. en wat een prachtige foto is dat met die jongen die de eenden voert.

  • 11 Oktober 2011 - 22:40

    Mink "_" :

    Hoi Kippie!
    Jaaaa, wrijf maar eens heel goed dat zand uit je ogen.(even tussen door, ik begrijp nu, dus die spleet ogen), hahahihi), je leest het GOED, eindelijk een berichtje van mij, vanaf mijn eigen lappie. Het heeft wat, bloed, zweet en nog net geen tranen gekost, maar het is voor elkaar. Het lag natuurlijk niet aan de hulp van Walter (ik had de volgende dag al internet), het lag ook niet aan Sander (hij heeft echt het geduld als vele engeltjes) en het lag ook niet aan mijn lappie. Nee, het lag gewoon aan mij . Hoe blond kan je zijn! (Het word nu toch echt wel tijd voor een ander kleurtje). Maar NU heb ik JOUW site ontdekt en ik geniet er met volle teugen van.!!!!!!!!!!!! Ik heb het vele keren gelezen en bekeken! Wat een avontuur.Ik begrijp nu beter waarom je er zo naar toe leefde. Iedere dag is een nieuwe uitdaging. Je weet niet wat je gaat zien en wat je gaat meemaken .Elke dag is te kort. Maar, ik kan me ook wel voorstellen, als je de hele dag op z'n pruttelende ... zit, dat je 'savonds je botten bij elkaar moet schrapen en dat je dan snakt naar een lekkere hap en een lekkere slaapplaats. En lieverd, ik weet dat de beste scheepslui aan wal zitten, ik zal er zeker ook een zijn . En een tip voor een goede slaapplek heb ik niet. Maar wel voor jouw eten. Neem die tip nu maar aan! Zie mijn (noem 't maar) figuur! TIP 1 : Zie je weer iemand eenden voeren, GA TUSSEN DE EENDEN LIGGEN!!!!!!!!! OK????? love you en de groetjes vanuit de kijkdoos( en iedereen maar denken!!!!!!!!) hahahihi

  • 11 Oktober 2011 - 22:40

    Mink "_" :

    Hoi Kippie!
    Jaaaa, wrijf maar eens heel goed dat zand uit je ogen.(even tussen door, ik begrijp nu, dus die spleet ogen), hahahihi), je leest het GOED, eindelijk een berichtje van mij, vanaf mijn eigen lappie. Het heeft wat, bloed, zweet en nog net geen tranen gekost, maar het is voor elkaar. Het lag natuurlijk niet aan de hulp van Walter (ik had de volgende dag al internet), het lag ook niet aan Sander (hij heeft echt het geduld als vele engeltjes) en het lag ook niet aan mijn lappie. Nee, het lag gewoon aan mij . Hoe blond kan je zijn! (Het word nu toch echt wel tijd voor een ander kleurtje). Maar NU heb ik JOUW site ontdekt en ik geniet er met volle teugen van.!!!!!!!!!!!! Ik heb het vele keren gelezen en bekeken! Wat een avontuur.Ik begrijp nu beter waarom je er zo naar toe leefde. Iedere dag is een nieuwe uitdaging. Je weet niet wat je gaat zien en wat je gaat meemaken .Elke dag is te kort. Maar, ik kan me ook wel voorstellen, als je de hele dag op z'n pruttelende ... zit, dat je 'savonds je botten bij elkaar moet schrapen en dat je dan snakt naar een lekkere hap en een lekkere slaapplaats. En lieverd, ik weet dat de beste scheepslui aan wal zitten, ik zal er zeker ook een zijn . En een tip voor een goede slaapplek heb ik niet. Maar wel voor jouw eten. Neem die tip nu maar aan! Zie mijn (noem 't maar) figuur! TIP 1 : Zie je weer iemand eenden voeren, GA TUSSEN DE EENDEN LIGGEN!!!!!!!!! OK????? love you en de groetjes vanuit de kijkdoos( en iedereen maar denken!!!!!!!!) hahahihi

  • 11 Oktober 2011 - 22:51

    Mink "_" :

    Oeps, sorry! Beginners foutje! Morgen ga ik echt naar de kapper!!!!! kusje

  • 12 Oktober 2011 - 00:49

    Irma Van De Sluis:

    ogh mink hilarisch, wat geniet ik van je mail! wat fijn dat je internet hebt in je kijkdoos! en ja alle begin is moeilijk. ik zou je haar nog maar effe blond laten (het staat je zo goed) en die tip van jou gaan we onthouden zeker weten maar inmiddels ben ik hier weer aardig bijgevoerd hoor! liefs van een cambodjaanse en blijf vooral schrijfen xxx

    hoi cleo: ja meid het is hier echt geweldig en ik geniet van elke dag! het is een leuk avontuur.
    groetjes daar aan iedereen van mij
    xx irma

  • 12 Oktober 2011 - 23:09

    Mink"-":

    Do 00.58 uur Hoi Kippie!Het is bedtijd, maar ik wilde je nog even bedanken voor je reactie.Lief van je. Ik ben benieuwd, naar wat je vandaag weer hebt beleefd en morgen ect. Maar dat gaan we in de toekomst wel weer lezen op je site.IK hoop dat je lekker hebt geslapen . Kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpóng Cham

irma

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 45453

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 11 Maart 2015

De bosbewoners gaan op pad!

27 September 2011 - 28 Maart 2012

een half jaartje lekker niets moeten!

Landen bezocht: